【見工面試】一個笑容足以定生死 專家教如何笑出個Offer

【見工面試】一個笑容足以定生死 專家教如何笑出個Offer

Vichy Ho

香港大學中文學院講師,《上班前後一百天》、《跟喬布斯學PowerPoint演說》等書作者,大學生職前導航、面試語言策略等方面的資深顧問

More Blogs

答晒佢D問題……

佢都話我答得好好……

Group Discussion人人口啞啞,咁啱我識呢個題目,由頭帶到尾……

 

學生面試回來,入門口第一句就咁講,我一般都會「嚇一跳,然後得啖笑」。

 

……你唔係話要答得到同埋答得好咩?我兩樣都做到喎?

……咁佢問咩?

……問我以前做過D project同埋課外活動咁囉!

……係囉!咁有咩可能唔答得到同埋答得好?

 

學生常有一個錯覺:面試是考試,或是「貼」中題目,或是跟人家天南地北,侃侃而談,就是表現優秀。當然,答到、答好一定比無言以對好得多,但考試與面試的不同更在於「存活率」:前者有100、99、98、75、60、50、40、0的分別,你比取得100分的張三、75分的李四差,都可能會合格升班……面試呢?十個人進入會議室,鎩羽而歸者八、九人,因為offer不能分100、99、98,「勝者全取」。如是者,面試裡跟表現差(答唔到、答唔好)的競爭者比較沒有用,要真的脫穎而出,有一點更加要注意:唔好undersell,更不能oversell。

 

比較而言,「唔好undersell」的問題較少,最常見的是覺得「我其實好平凡」,缺乏信心,欠缺主動,一、兩次面談,解除夢魘,幾次mode interview,訓練技巧,進步比較明顯,最「難搞」是「不能oversell」。

 

面試是為自己賣廣告,盡力突出亮點,隱藏缺點,如何「不能oversell」,尤其那些「我明明答到答好,唔通要扮唔識?」「我幾辛苦大包圍先『貼中』小組討論題目,唔通叫我收口?」

 

……其實,問題不在「Oversell」,而是「How to Tell」。

 

一句話綜合地說:面試官的感覺、印象決定絕大多數求職者的命運。

 

尤其在面試裡「以為」自己答到、答好,因而流露出志得意滿的表情的求職者,最常墮入「點解我表現好無工做」的深淵。

 

如何是好?無嘢講、無反應、講得唔流暢又話無機,說得如流水、如行雲又話人地自滿?好難捉摸呀!

 

的而且確,面試是為自己賣廣告,但如何取得中庸之道?如何「Sell得嚟唔oversell」?

 

微笑!簡單到不得了!要談表達技巧(與心法)可以談幾天,但一字記之曰「微笑」(我知道是兩個字,戲劇效果而已)!

 

微笑拉近距離,令對方覺得你比較容易接近,溝通自然更有效……這是誰都明白的道理,我想講的是微笑的另一個「功能」。

 

當你大談「威水史」,快要到達「oversell」時,嘴角正要揚起,讓面試官感受到你在自我陶醉,微笑能完美地把這份「多咗啦」的自信隱藏起來,既不影響說話的流暢性,卻又能拉近距離。

 

微笑(不露齒那一種)是加分項目,也是令人討厭的驕傲的隱型衣,適當地配合「答得到」、「答得好」,你的面試結果一定會更完美。

以上內容及資料僅屬個別作者的個人意見,並不代表www.CTgoodjobs.hk的立場。CTgoodjobs對因以上人士張貼之資訊內容所帶來之損失或損害概不負責。

Look out for further updates on our Facebook fan page!
Follow CTgoodjobs for the latest career news, hot topics and recommended jobs!
Maybe Later Follow