【私穩問題?】香港有公司用人面識別量體溫 網友大叫︰好恐怖!

【私穩問題?】香港有公司用人面識別量體溫 網友大叫︰好恐怖!

新冠肺炎疫情至今,很多大廈和商場都要求員工和顧客,進入室內範圍前先量度體溫。普遍大家採用的溫度計,都係探額頭或其他非觸式款式,不過有網友就大爆他所屬的公司,居然使用有人面識別功能的鏡頭溫度計,而且事前沒有徵詢員工同意,表示此舉有違私穩條例,大叫︰好恐怖呀!

延伸閱讀︰【新冠肺炎】僱主可收集哪些僱員資料?私隱專員發出指引

網友「Eatsleeprecycle」在連登討論區開Post指「公司用防疫為理由,購買咗至少7部有人面識別功能嘅鏡頭量體溫,但係無send 過email問我哋同意,直接拎咗我哋staff card張相,放入個system到用,而且一開始我哋提供staff card相嘅時候,無講過話會拎嚟咁用,而家仲要 compulsory 要員工用,我哋嚟打工啫,唔係嚟幫手train AI,仲要戴咗口罩都認到人」,他表示想投訴公司擅自取用員工的Staff Card相做人面識別。

有網友看完後,紛紛留言同情樓主,更有人話「戴咗口罩都認到人呢一下真係好危險」、「測體溫玩到人面咁高級,有無咁必須先,去私隱署告佢?」、「應該唔只一間公司有用」、「公司拎埋員工卡做人面識別,唔但止監控咁簡單」,亦有網友叫樓主開公司名,然後直接向個人資料私隱專員公署投訴。

延伸閱讀︰【勞工法例】5個疫情下常見問題 隔離14日可享有薪SL?拒絕放無薪假可以點?

安裝閉路電視或網絡視訊,有否犯法?
個人資料私隱專員公署的條例列明,如安裝閉路電視而沒有開啟攝錄功能,只作實時監察,或已開啟閉路電視的攝錄功能,但所攝錄的影像不能清楚看到人的容貌,不屬於「收集」個人資料,但如果安裝閉路電視以拍攝他人的影像,並儲存攝錄片,以用作識別有關人士的身份,例如僱主監察僱員的工作情況,則屬於涉及「收集」個人資料。在收集個人資料時,須告知資料當事人收集的目的、會否轉移資料至他人、當事人是否有責任或是否自願提供資料等待,如當事人沒有同意,個人資料不得用於新目的。

但由於樓主所講的是「有鏡頭的溫度計」,是否被當作「安裝閉路電視或網絡視訊」,則沒有清楚列明。

延伸閱讀︰員工洩露公司機密需負刑責?

⏩⏩  需要請人?立即刊登招聘廣告!  ⏪⏪

Look out for further updates on our Facebook fan page!

Jobs You Maybe Interested In

刊登招聘廣告
;
Follow CTgoodjobs for the latest career news, hot topics and recommended jobs!
Maybe Later Follow