【建造業丨行業術語丨輸入外勞】招聘廣告寫「企鵝免問」咩意思? 10個有趣地盤行內術語你識幾多?

【建造業丨行業術語丨輸入外勞】招聘廣告寫「企鵝免問」咩意思? 10個有趣地盤行內術語你識幾多?

建造及工程業近年出現人手不足、青黃不接的問題。政府早前宣布擴大「人才清單」,在2萬個輸入勞工配額中,建造業佔1.2萬個建造業。各項專業的詳細說明及應用於人才入境計劃的指引已上載專題網站「香港人才服務窗口」網上平台

每個行業都有自己的一套術語,外人聽起來會摸不著頭腦,但行內人一聽就明,建造業亦不例外。早前有網民分享一張寫有「企鵝免問」的招聘廣告,引起大家猜測其意思;原來「企鵝」是指行行企企的冗員!

►最新【建造 / 工程】職位空缺

►免費下載《CTgoodjobs主辦:優化輸入人才計劃講座2023》電子書

如果平時有留意炒散的招聘廣告,特別是地盤工作,不時都會見到「白紙」、「機師」、「企鵝」的工作要求,例如是「聘地盤散工,白紙齊三寶,機師企鵝機師免問」,裡面每個中文字都識,但合起來就一頭問號。以下為大家解答箇中玄機!

按圖即睇以下10個建造業行內術語:

1/ 企鵝
形容淨係識行行企企,唔做嘢嘅冗員。

2/ 消防員
形容鍾意放假,好似消防員咁返1日放2日嘅工人。

3/ 機師
形容本來應承返工,最後放飛機甩底嘅人。

4/ 球王
形容經常「射波」、唔返工嘅人。

5/ 白紙
形容無咩地盤經驗,好似一張白紙嘅新人。

6/ 三寶
入地盤需要嘅3張基本證件:平安卡、工人註冊證、身份證。

7/ 洗手出糧
地盤炒散慣常做法,表示即日以現金出糧。

8/ 叻架佬
代表吊索工人,英文Rigger發音改成中文,負責用起重工具吊運大型貨件。

9/ 貓仔
代表小型裝載搬土機,因為體積輕巧,機身又印有貓圖案,所以叫做貓仔。

10/ 寶路華
不是名貴手錶,是抽風機。將英文Blower發音改成中文,可以抽風或當風扇用。

延伸閱讀︰【建造業丨附入行方法及人工趨勢】20個建築工程職位及招聘行業術語 想入行做地盤一定要知!蛇頭蛇佬蛇仔係點解?地盤三寶又係咩?

延伸閱讀︰【香港如何考電工牌?】男戶主幫手安裝冷氣被電死 疑無牌冷氣技工做漏一步出事

到底返地盤人工有幾多呢?

發展局局長早前公布輸入建造業外勞的資歷要求,每名外勞視乎工種和職位,需有2至4年工作經驗,每月工資介乎約2.3萬元至4.2萬元。其中負責建造的潛水員工資最高,每月工作21日可獲4.2萬元薪酬。在馬路「鋪瀝青」的外勞工資最低,每月工作21日可獲2.31萬元薪酬。

【建造業Q&A】

Q︰我可在哪裡找到建造業的工作機會?

A︰CTgoodjobs齊集不同行業的職位空缺,建造業的最新職位空缺可參考以下連結︰

►最新【建造 / 工程】職位空缺

Q︰我對建造業有興趣,但沒有相關經驗和牌照,可以怎樣做?

A︰想成為地盤工人,可以透過報讀香港建造學院職業訓練局開辦的培訓課程,打下行業知識基礎,才投身建造業界工作。

香港建造學院提供的建造業課程,由全日制、兼讀制到短期課程都有,全日制課程適合沒有建造業知識、只有中三學歷人士或在職人士報讀;兼讀制課程則適合已在行內工作的人士報讀,主要是技術提升課程;短期課程則適合有意轉行的待業人士報讀。

職業訓練局也提供與建造業相關的學徒訓練文憑和高級文憑課程,供有意入行的人士報讀,文憑學徒的入學條件是年滿14歲和有中三學歷,而高級文憑學徒的入學條件為中學文憑考試5科成績達第二級(包括中文、英文和數學)或以上,或同等學歷,可修讀的範疇包括搭棚工、磚工、批盪工、瓦工、木工、建造機械技工、營造技術員、平水工、金屬工、髹漆工、路基機械工、喉管工和測量技術員等。

Q︰雖然建造業人工高,但經常在戶外工作,難免容易中暑。勞工處今年推出的工作暑熱警告有沒有幫助?

A︰勞工處於2023年5月15日開始推出《預防工作時中暑指引》和工作暑熱警告,提醒僱員採取適當措施、進行熱壓力風險評估時應考慮的各項風險因素,以及針對各種風險因素所建議的控制措施。

延伸閱讀︰【職場兩性】最難拍拖的職業你有冇份?IT、護士、記者都榜上有名……

延伸閱讀︰【失業人數】失業率維持於3%不變!勞工及福利局:勞工市場未來數月應進一步改善


最新專訪片︰
【HR Guru】華御結首推「全職員工子女醫保計劃」為員工分憂解難 董事長西田宗生笑言:我是公司食物鏈最底層

 

⏩⏩  需要請人?立即刊登招聘廣告!  ⏪⏪

Look out for further updates on our Facebook fan page!

Related News

  • 【職場熱話】同一日收到兩個offer 應該揀錢定揀興趣好?網民:唔好後悔一世

  • 【職場熱話】新工Title重唔重要?網民:人工同經驗最緊要

  • 【招聘趨勢】香港企業招聘率按年升34%!5大常見招聘職位係?呢個行業全球薪酬增幅最大!

  • 【網絡熱話】返工幾努力都無得升 打工仔感慨:接受自己係平庸嘅人

  • 【見工面試丨內附攻略】Interview完幾耐先收到Offer?究竟HR出Offer有冇時限?HR︰1星期、1個月、3個月都有

  • 【職場熱話】高薪厚職就係好?畢業生呻因為屋企人唔敢轉行 網民:想試就試

  • 【2024】回顧一年職場生活 打工仔要問自己的5條問題

  • 【求職招聘】求職信對Google不是必須?因為呢2個原因!

  • 【職場趨勢】上班族有返工無收工?調查:逾9成人曾於放工後用電話處理公事

  • 【職涯規劃】年過40歲轉工!3個月內辭2次職!打工仔反思:係咪我太唔捱得?

刊登招聘廣告
;
Follow CTgoodjobs for the latest career news, hot topics and recommended jobs!
Maybe Later Follow